Site-ul brandingistoric.ro este produsul unei cercetări postdoctorale pe tema Tradiția responsabilității sociale a instituțiilor bancare. Băncile românești din Banat și Crișana (1900-1914) / Istorie, branding și responsabilitate socială, realizate pe parcursul anului 2020 în cadrul Universității București.
Obiectivele pe care ni le-am propus prin realizarea acestui site sunt:
- de a valorifica, în folosul mediului privat, munca de documentare realizată în ultimii ani în diferite biblioteci și arhive, pentru promovarea unor produse, crearea sau consolidarea unor branduri. Acest lucru ar fi posibil prin servicii de consultanță legate de trecutul, vechimea și tradițiile referitoare la anumite produse (de exemplu, folosirea unor informații din istorie pentru promovarea unor vinuri).
- de a promova și activitățile caritabile făcute în trecut de diverse persoane sau firme, bănci românești din Banat și Crișana, care au contribuit la progresul societății românești la începutul secolului al XX-lea. Prezentarea unor informații din trecut poate oferi firmelor actuale exemple de bune practici, astfel încât să se inspire în legătură cu modul în care se pot implica și ele în dezvoltarea socială și, totodată, să câștige capital de imagine.
- site-ul acesta nu va fi doar un mijloc de informare, ci și de conectare între ele a părților interesate în problematica responsabilității sociale corporative: firme, bănci, ONG-uri, instituții de învățământ, comunități aflate în nevoie, medii defavorizate etc. Prin intermediul site-ului vom găzdui anunțuri ale entităților care au nevoie de ajutor, astfel încât persoanele juridice care doresc să ajute să poată găsi mai ușor cazuri care le pot stârni interesul. De asemenea, site-ul va găzdui și știri despre astfel de acțiuni ale persoanelor juridice, ajutându-le să își facă cunoscută implicarea socială, faptul că nu urmăresc doar profitul, ci se simt responsabile de dezvoltarea comunităților care le găzduiesc și care le ajută să obțină acest profit.